გამომხატველობითი კითხვის წრე „ დედაო ენავ“
წრის
პროგრამა
საგანი:
ქართული ენა
საფეხური: დაწყებითი: II-ე კლასის მოსწავლეები
წრის ხელმძღვანელი: თეა ბერიძე
მოსწავლეთა ასაკი: 7-8 წელი.
დრო: წრის მუშაობა განხორციელდება 2018-2019 სასწავლო წლის ll
სემესტრში , თვეში 2-ჯერ, პარასკევს 17 სთ.
ხანგრძლივობა: 40 წუთი
ქართული
ენის წრის - სამუშაო გეგმა
|
საგანი : ქართული
ენა
|
საფეხური: დაწყებითი
|
|
კლასები: II
კლასის მოსწავლეები
(15)
|
|
წრის ხელმძღვანელი:
თეა ბერიძე
|
|
წრის
მიზანი:
წრის მიზანია ხელი შეუწყოს მოსწავლეთა შემოქმედებითი უნარ-ჩვევების განვითარებას, რაც გამოიხატება: 1) მხატვრული ტექსტების გამომხატველობით და შთაბეჭდავად წაკითხვაში. 2.წაკითხულის გაგება -გააზრება, რაც გულისხმობს მკითხველის აქტიურ მონაწილეობას კითხვის პროცესის სამივე ეტაპზე: კითხვის დაწყებამდე, კითხვის დროსა და კითხვის შემდეგ. ლექსიკური მარაგის გამდიდრება.
წაკითხულის გაგება-გააზრება მნიშვნელოვანწილადაა დამოკიდებული ლექსიკურ მარაგზე - რაც უფრო მდიდარია მოსწავლის ლექსიკური მარაგი, მით უფრო წარმატებულია იგი, როგორც მკითხველი. ამდენად, ლექსიკური მარაგის შევსება-გამდიდრებაზე ზრუნვას სწავლების საწყის ეტაპზევე საგანგებო ყურადღება უნდა მიექცეს . გამომხატველობითი კითხვის წრე ხელს შეუწყობს მოსწავლეთა შემოქმედებითი უნარების გამოვლენასა და გაძლიერებას. წაახალისებს და აამაღლებს მოტივაციის დონეს იმ მოსწავლეებში, რომლებსაც მეტნაკლებად აქვთ მხატვრული კითხვის ნიჭი, მაგრამ არ არიან საკუთარ შესაძლებლობებში დარწმუნებულები არ ეძლევათ თვითგამოხატვის საშუალება.
წრის ყველაზე მნიშვნელოვანი მიზანია მოსწავლეებს შევაყვარო კითხვა;
|
|
აქტუალურობა:
წრის აქტუალობა იმაში მდგომარეობს
,რომ მოსწავლემ უნდა მიიღოს სკოლაში არა
მარტო სტანდარტული ცოდნა , ასევე შემოქმედებითი აზროვნების უნარის ჩამოყალიბება
. ამ ყველაფრის მიღწევა წარმატებით შეიძლება თუ სასკოლო სასწავლო მუშაობას ,სათანადო
კლასგარეშე მუშაობით შევავსებთ და სწორედ
საწრეო მუშაობის მთავარი დანიშნულებაა მოსწავლეთა ცოდნის ხარისხის გაუმჯობესება
.
|
|
შესაბამისობა
ესგ გათვალისწინებულ შედეგებთან :
ქართ.დაწყ.(I).6.
მოსწავლემ უნდა შეძლოს გაწაფულად კითხვა.
ქართ.დაწყ.(I).7.
მოსწავლემ უნდა შეძლოს სტანდარტით განსაზღვრული სხვადასხვა ტიპის ტექსტების წაკითხვა
და გაგება-გააზრება; ტექსტში ვერბალური და არავერბალური ფორმით მოწოდებული ინფორმაციის
(მაგ., ილუსტრაციისა და ტექსტის) ურთიერთდაკავშირება
ქართ.დაწყ.(I).9.
მოსწავლემ უნდა შეძლოს წაკითხული ტექსტის მიმართ პირადი დამოკიდებულების გამოხატვა
და ახსნა; ტექსტის თემის და/ან მასში განხილული კონკრეტული საკითხების შეფასება.
|
|
მოსალოდნელი
შედეგები: მოსწავლეები აღნიშნულ წრეში ჩართულობით
სემესტრის ბოლოსათვის შეძლებენ კითხვის
ტექნიკის თანდათანობით სრულყოფას ,რაც საშუალებას
მისცემს მოსწავლეებს, გახდნენ გაწაფული მკითხველები, გაიგონ და გაიაზრონ წაკითხული. გამოხატავენ
პირადი დამოკიდებულებას ტექსტის თემის და/ან
მასში განხილული კონკრეტული საკითხების მიმართ. მიღებული ცოდნა გამოიყენენონ პრაქტიკაში.
|
|
განსახილველი
თემები
|
თარიღი
|
ხანგრძლივობა
|
რესურსები
|
მიზანი
|
აქტივობა
|
შენიშვნა
|
||||
1
|
წრის ჩამოყალიბება,
წრეში გაერთიანებულ მოსწავლეთა სია.რატომ გავწევრიანდი წრეში.ჩვენი მოლოდინები.
|
25.01
|
40წთ
|
საკლასო ოთახი. დაფა ,კალამი .წებოვანი ფურცლები.
|
თანამშრომლობა
|
მოსწავლე მაჯელობს და გამოხატავს თავის აზრს წრის
მნიშვნელობაზე.რა მოლოდინები აქვთ.
|
|
||||
2
|
იაკობ გოგებაშვილის ბიოგრაფია.
|
1.02
|
40წთ
|
დიდი ქართველები-,,გამოჩენილი ადამიანების ბიოგრაფიები“ იაკობ გოგებაშვილის
ბიოგრაფია.
|
წაკითხთულის გაგება,ტექსტის შინაასის გააზრება,მასში გადმოცემული აზრის
კონსტრუირება.
|
ტექსტის დამუშავება.კითხულობს გამომეტყველებით ,გაგრძელებით,იცავს
სასვენ ნიშნებს. გამოხატავს თავის დამოკიდებულებას.
|
|
||||
3
|
ი.გოგებაშვილი-„სირცხვილის აშორება“,“სიზარმაცეს მათხოვრობა მოსდევს“
|
15.02
|
40წთ
|
იაკობ გოგებაშვილის -„მოთხრობები“, კალამი,ფურცლები ,დაფა, ცარცი.
|
წერილობითი ტექსტის გაშიფვრის უნარის გამომუშავება . წაკითხულის გაგება-გააზრება
|
ტექსტის დამუშავება.კითხულობს გამომეტყველებით ,გაგრძელებით,იცავს
სასვენ ნიშნებს. გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებას ნაწარმოების მიმართ.
|
|
||||
4
|
ი.გოგებაშვილის
-„ვირის ჭკუა“, მეცხვარე და მარტი“,“კატა და ძეხვი“
|
1.03
|
40წთ
|
იაკობ გოგებაშვილის -„მოთხრობები“
დაფა, ცარცი,
|
გამომეტყველებითი კითხვის უნარი.
.წაკითხულის გაგება-გააზრება.
|
ტექსტის დამუშავება.კითხულობს გამომეტყველებით ,გაგრძელებით,იცავს
სასვენ ნიშნებს. გამოხატავს თავის დამოკიდებულებას.
|
|
||||
5
|
ი.გოგებაშვილის -„ჭკვიანი ძაღლები“
|
15.03
|
40წთ
|
იაკობ გოგებაშვილის -„მოთხრობები“
დაფა ცარცი
|
გამომეტყველებითი კითხვის უნარი.
.წაკითხულის გაგება-გააზრება.
|
გამომეტყველებითი კითხვის უნარი. .წაკითხულის გაგება-გააზრება.
|
|
||||
6
|
ი.გოგოებაშვილის
-„იავნანამ რა ჰქმნა.“
|
15.11
|
40წთ
|
ი.გოგოებაშვილის -„იავნანამ რა ჰქმნა.“დაფა ,ცარცი
|
ორიებტირებული კითხვა, წაკითხულის გაგება, ლექსიკურ ერთეულებზე მუშაობა.
|
ტექსტის წაკითხვა გამომეტყველებით.მსჯელობა კითხვა
პასუხი.
|
|
||||
7
|
ი.გოგებაშვილის -ბიოგრაფიის
,წაკითხული მოთხრობების საპრეზენტაციო ღონისძიებისათვის მომზადება ჯგუფებში
კედლის გაზეთისა და აფიშის დამზადება
|
29.03
|
40 წთ
|
ფორმატის ქაღალდი, ფერი ფანქრები, ფლომასტერები, წებოვანი ფურცლები,
|
გამომეტყველებითი კითხვის უნარი,შემოქმედებითი უნარ-ჩვევების განვთარება.
|
ჯგუფური მუშაობა
.მზადება ღონისძიებისთვის.
|
|
||||
8
|
ღონისძიება „ჩვენი მოძღვარი“
|
5.04
|
40
|
საკლასო ოთახი
|
გამომეტყველებითი კითხვის უნარი,შემოქმედებითი უნარ-ჩვევების განვთარება.
|
მოსწავლეები მხატვრულად წარმოთქვამენ ლექსებს , წაკითხული
მოთხრობების ინსცენირება .
|
|
||||
9
|
რ.ინანიშვილის-„ფუღურო“
|
19.04
|
40
|
რ.ინანიშვილის
-მოთხრობები .დაბა ,ცარცი, თაბახის ფურცლები, ფერადი ფანქრები.
|
|
მოთხრობის
მხატვრულად წაკითხვა ,დამუსავება აბზაცებად ,გაგება-გააზრება. მსჯელობა.
|
|
||||
10
|
სულხან
-საბა ორბელიანი-„ქორი და იხვი“, „ძალა ერთობაშია
|
3.05
|
40
|
სულხან-
საბა ორბელიანი-„იგავ -არაკები“დაფა ცარცი.
|
ლექსიკური
მარაგის გამდიდრება, სწრაფი და გამომეტყველებითი კითხვის უნარები
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
11
|
ასტრიდ ლინგრენი-,,ბუილერბიელი ბავშვები“
|
17.05
|
40
|
ასტრიდ ლინგრენი-„მოთხრობები“
დაფა,ცარცი
|
წაკითხულის
გაგება-გააზრება,გამომეტყველებითი უნარები
|
მოთხრობის
მხატვრულად წაკითხვა ,დამუშავება აბზაცებად. ,გაგება-გააზრება. მსჯელობა.
|
|
||||
12
|
წრის მუშაობის შეჯამება
|
7.06
|
40
|
დაფა ცარცი , თაბახის ფურცლები
, კალამი წებოვანი ფურცლები.
|
შემოქმედებითი
და პრეზენტაციის უნარების განვითარება.
|
წრის მუსაობის
შეჯამება თავიანთი დამოკიდებულების გამოხატვა წერილობით .მსჯელობა რით იყო საინტერესო
და რა შეიძინეს საწრეო მუშაობის დროს.რას შეცვლიდნენ.
|
|
||||
No comments:
Post a Comment